טיפול רגשי בילדים

טיפול רגשי בילדים הורים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים בתקופות שונות עם מגוון קשיים של ילדיהם – חרדה, עצב, נסיגה חברתית, בעיות התנהגות ועוד. כשהקשיים גורמים למצוקה לילד או למשפחתו, ונראה כי ההתמודדות עמם לא מביאה להטבה, יש מקום לשקול פנייה לטיפול. טיפול בילדים, בדומה לטיפול במבוגרים, נעשה בשיטות ובגישות שונות, בהתאם לסיבת הפנייה, נטיותיהם […]

טיפול רגשי במתבגרים

טיפול רגשי במתבגרים גיל ההתבגרות הוא תקופה מאתגרת מאוד ולא פשוטה עבור בני נוער רבים. המתבגר מתמודד עם שאלות ומשימות התפתחותיות רבות המתקיימות בו זמנית – שינויים גופניים ומיניים שמגבירים עיסוק בדימוי הגוף ולעיתים אף שאלות של זהות מינית, צורך גדל בהשתייכות חברתית ועיסוק במקום החברתי לצד נפרדות הולכת וגדלה מההורים וגיבוש זהות ועצמאות, דרישות […]

טיפול בטראומה

טיפול בטראומה אירוע טראומטי הינו מצב בו האדם נמצא בחוויה של איום על חייו או על חיי אחרים הקרובים אליו. מדובר לרוב באירוע מפתיע, אשר מעורר פחד גדול וכן תחושה של חוסר אונים. אירועים טראומטיים שכיחים הינם לדוגמא תאונת דרכים, שוד, פגיעה מינית, התעללות רגשית, אירוע טרור ואסונות טבע. אנשים שונים עשויים לחוות את אותו […]

דיכאון וחרדה

דיכאון וחרדה דיכאון דיכאון הוא מצב נפשי רווח מאוד, הבא לידי ביטוי בתקופות ממושכות (או קצרות ומופיעות מידי תקופה) של פגיעה במצב הרוח, תחושות עזות של ערך עצמי ירוד, תחושות של חוסר הנאה כללית, פגיעה במוטיבציה להניע פעולות יומיומיות וקושי לראות תקווה בעתיד הקרוב והרחוק. דיכאון יופיע לעיתים כתגובה לאירוע דחק כגון: גירושים לא צפויים, […]

אבחון דידקטי

אבחון דידקטי מטרת האבחון: הערכת תפקודי הלמידה על מנת לסייע באיתור הסיבות לכשלים הלימודים במטרה לבנות או לשפר תכנית לימודים מותאמת עבור הלומד. מה הוא בודק? האבחון בודק יכולות קוגניטיביות כגון – חשיבה, זיכרון, תפיסה חזותית ועוד. וכן יכולות קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא הבעה בכתב ועוד. כמו גם: תפקודי חשבון ואנגלית. למי מיועד? ילדים שלאחר […]

אבחון הערכת תפקודי קשב (ADS)

אבחון הערכת תפקודי קשב (ADS) מטרת האבחון: מבחן ADS להפרעת קשב הינו אבחון נוירו קוגניטיבי ממוחשב אשר מציג פרופיל מקיף ומדויק של היכולות והקשיים הקוגניטיביים של הנבדק, יחד עם שאלוני דווח עצמי לגבי מצבו הרגשי של הנבדק. מה הוא בודק? האבחון הממוחשב בודק את תפקודי הקשב (קשב מתמשך, קשב סלקטיבי-מרחבי ובקרת קשב, התמודדות עם מידע […]

אבחון פסיכו-דידקטי

אבחון פסיכו-דידקטי מטרת האבחון: אבחון מקיף וכוללני, אשר מאפשר לזהות לקות קוגניטיבית או ליקויי למידה ועוד מגוון גורמים רגשיים ופסיכולוגיים אשר עשויים לפגוע בלמידה ובמימוש הפוטנציאל. האבחון מספק הערכה של היכולת השכלית של הילד, תוך התייחסות לממד הרגשי ובכך מספק תמונה אינטגרטיבית ליכולות הילד ולמקור הקשיים שלו. מה הוא בודק? האבחון בודק יכולות שכליות (מבחני […]

סדנת חוסן לילדים – "סדנה רכה"

סדנת חוסן לילדים "סדנה רכה" "סדנה רכה" פותחה בשירות הפסיכולוגי שער הנגב על ידי ארנית רוזנבלט, פסיכולוגית קלינית ומנכ"לית המרכז והגברת נירה קפלינסקי. "סדנה רכה" הינה סדנה חוויתית שמהותה חיזוק הקשר בין הורה-ילד בגילאים 4-6. מטרת הסדנה היא חיזוק החוסן של ההורים והילדים במציאות מתמשכת ומצטברת של טראומה והקניית מיומנויות להורים להתמודדות עם מצבי שיגרה […]

טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הינו שיטת טיפול הכוללת גישות שונות. המשותף להן הוא הקשר בין הפרשנות לרגש ולהתנהגות. הגישה מבוססת על ההנחה שכל אחד מגיב אחרת כלפי המציאות בהתאם לפרשנות שהוא נותן לה. המטרה היא ליצור שינוי בתפישת המציאות שלו, על מנת להתאים התנהגות רצויה. גישה זו מתבססת במידה רבה על […]

וויסות חושי

וויסות חושי על הוויסות החושי הוויסות או העיבוד החושי הוא מונח משמעותי, שאי קיומו משפיע מאד על תיפקודו של כל אדם בכלל, ועל הילד בפרט. המגע, השמיעה, הריח, התנועה ועוד – עלולים ליצור שינוי תיפקודי באדם, כך שהוא יגלה חוסר פניות קשבי והתייחסותי לקורה סביבו עד שיקבל מענה לצורך החושי. רגישות או לחילופין קהות חושית […]