ארעיות, אבדן ואבל – סדנת פסיכודרמה בהשראה בודהיסטית. סדנה חוויתית הנוגעת בעובדת מותנו שלנו ושל יקירנו, מוות עתידי או זה שכבר קרה.


סדנת פסיכודרמה לעיבוד אובדן ואבל

על הסדנה:

קשת שלמה של תופעות קורות לנו כשמישהו יקר מת, ובעוד חלקן מתרחשות מעצמן, להתאבל זה משהו שאנו בוחרים לעשות. מלחמות ואלימות פנימית וחיצונית מתרחשות כשלא נעשית עבודת האבל, לכן חשובה הבחירה להתאבל. לא קל להתאבל אך חשוב,  וחשוב ממש לעשות את זה ביחד. למען האמת זה כמעט בלתי אפשרי להתאבל לבד.

פסיכודרמה היא כלי קבוצתי ולכן מהווה מרחב אולטימטיבי לאבל. והיא מותאמת בדיוק לאפשרות להיזכר To re-member.  או re-collect  לאסוף ולהעלות רשמים. אנחנו זוכרים ומספרים את המתים בחיינו, באמצעות חברי הקבוצה ה- members המייצגים אותם.

מפגשי פסיכודרמה הם אינטימיים ומקרבים, כי אנחנו חושפים את במת התיאטרון הפנימית שלנו ורואים איך היא משתקפת ומהדהדת אצל קהל העדים התומכים. כשהנושא הוא אבל, זה מעשה מובהק של קירוב לבבות. כי לאבל יש איכות מאחה ומחברת. בכל מפגש מאלף לגלות איך הסיפורים שלנו נשזרים זה בזה.

במהלך הפגישה נעשה שימוש בטכניקות הפסיכודרמה: ביניהן חילופי תפקידים בין החיים ובין המתים, משחקי תפקידים, טכניקת הכיסא הריק, כפילים ועוד. הפסיכודרמה מאפשרת סוף שונה, התרה, עיבוד אדפטיבי יותר של האבל שנתקע מסיבות שונות, או פשוט מקום להתגעגע ולקבל חיבוקים חמים ועיניים טובות מהקבוצה. ניתן להגיע מוכנים עם תכנים שחשבתן עליהם מראש או בשטף ספונטני של מה שיצא.

פסיכודרמה:

אחת משיטות הפסיכותרפיה בשילוב אומנויות. הפסיכודרמה מתרחשת בקבוצה, ומאפשרת לא רק לדבר על הדברים אלא לחוות חוויות יחד. זו שיטה המשתמשת ומעוררת ספונטניות ויצירתיות באמצעות כלים דרמטיים כגון חילופי תפקידים, כפיל, כסא ריק ועוד טכניקות מגוונת. האדם לא רק חוקר עצמו בעצמו, אלא עובר חוויה עמוקה בנוכחות עדים אוהדים אשר סיפורו שלו משתקף גם אצלם.

אין שום צורך בכישורי משחק או היכרות קודמת עם הטכניקה.

על
המנחה:

מאיה לאוב: מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה (M.A) ואמונה על שיטת הטיפול "האקומי" -המשלבת יסודות בודהיסטים עם פסיכותרפיה מערבית. מלמדת בודהיזם בבית הספר פסיכודהרמה מזה 14 שנה. מנחה קבוצת מדיטציה, וקורסים שונים; בניהם את הקורס "שנת חיי האחרונה-המוות כשעון מעורר לחיים". קורס המשלב מדיטציה תיאוריה בודהיסטית ופסיכודרמה.

טיפלה בעבר במוסדות שונים בבריאות הנפש. כיום מנחה קבוצות המשלבות פסיכודרמה ובודהיזם, קבוצת מדיטציה למתמודדים עם אבל, מטפלת בקליניקה פרטית, ומלווה רוחנית א/נשים הנוטים למות ואת בני משפחותיהם המלווים אותם.

ליצירת קשר עמנו, נא מלאו פרטיכם: