מרכז מיינדפולנס – המרכז לשירות פסיכולוגי שער הנגב מזמין אנשי טיפול וחינוך לכנס:

מיינדפולנס בלב הסערה

חיזוק משאבים וחוסן במצבי סיכון וטראומה

22.12.22 | יום ה' | 08:30-15:30

22.12.22

יום ה' | 08:30-15:30

תוכנית הכנס

  • 08:30-09:00

    התכנסות וכיבוד קל
  • 09:00-09:15

    דברי פתיחה | אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב וגב' ארנית רוזנבלט, מנכ"לית המרכז לשירות פסיכולוגי
  • 09:15-10:00

    מיינדפולנס בקו האש: על מקומה של מודעות קשובה במציאות של איום בטחוני מתמשך | מרצה: ד"ר קרן ריינר נוי
  • 10:00-10:30

    השפעת התערבות מבוססת מיינדפולנס לילדי הגיל הרך בעוטף עזה – תוצאות המחקר | מרצה: הגב' ענת אטיה מלכי
  • 10:30-11:00

    הפסקת קפה
  • 11:00-12:00

    למצוא מפלט ברגע הנוכחי: טיפול מבוסס מיינדפולנס להחלמה מטראומה בקרב פליטים | מרצה: פרופ' עמית ברנשטיין (ההרצאה תינתן באנגלית)
  • 12:00-12:45

    הפסקת צהריים כולל ארוחת צהריים קלה
  • 12:45-14:00

    סדנאות לבחירה (לחצו לקבלת הפרטים המלאים)
  • 14:15-15:15

    התערבויות קליניות מבוססות מיינדפולנס במצבי משבר וטראומה מורכבת | מרצה: ד"ר עודד ארבל
  • 15:15-15:30

    סיכום היום

על ההרצאות והמרצים

המרצה: ד"ר קרן ריינר נוי

תיאור ההרצאה

קהילת התושבים בישובי עוטף עזה חשופה למעלה מ-20 שנה לאיום בטחוני מסכן חיים ומשבש שגרה; ירי רקטות, חדירות מחבלים ואיומי מנהרות, בלוני נפץ, עפיפוני תבערה, הסתגרות בבתים או עזיבת הבית בחטף בתקופות הסלמה. ההשלכות של מציאות זו הן נרחבות ובעלות השפעה על תחומי חיים רבים. ההרצאה עוסקת בהיבטים הנפשיים של מציאות תחת איום בטחוני ממושך והפוטנציאל של התערבויות מבוססות מיינדפולנס בחיזוק החוסן האישי והקהילתי באיזור. בהרצאה יוצג הרציונל התיאורטי והחזון הנלווה להקמת מרכז מיינדפולנס המנגיש מענים מגוונים ומותאמים לאוכלוסית העוטף, החל מילדים צעירים בגני הילדים, דרך מסגרות החינוך השונות, וכלה באנשי מקצוע החולקים עם מטופליהם שגרת חיים מורכבת.

על המרצה

ד"ר קרן ריינר נוי – מנהלת מרכז מיינדפולנס שער הנגב, ושותפה להקמתו. מפתחת תוכניות מבוססות מיינדפולנס בקהילה ובסביבות חינוכיות. מרצה ומנחה של סדנאות מיינדפולנס לקהלים שונים. פסיכולוגית קלינית מומחית, המשלבת מיינדפונלס ותפיסות בודהיסטיות בעבודה טיפולית פרטנית, וקבוצתית.

המרצה: ענת אטיה מלכי

תיאור ההרצאה

בהרצאה יוצגו ההשפעות של תוכנית מבוססת קשיבות על מדדים קוגניטיביים, התנהגותיים ורגשיים (ובראשם חוסן נפשי), בקרב ילדי הגנים. תוצג המסגרת התיאורטית והמחקרית לתוכניות מבוססות קשיבות בישראל ובעולם וכן ההשלכות המעשיות של המחקר. לבסוף, מהו 'גן קשוב' ומה הקשר שלו לתוכניות ה-SEL (למידה חברתית רגשית) שכיום תופסות מקום מרכזי יותר במסגרת החינוכית.

על המרצה

ענת אטיה מלכי – דוקטורנטית לחינוך באוניברסיטת תל אביב. מומחית ללקויות למידה. חוקרת, מרצה ומנחה בתחום המיינדפולנס בהתמחות לגיל הרך. מגיעה מהתחום הקוגניטיבי ועוסקת מזה שנים באבחון, איתור וטיפול בילדים עם לקויות למידה וקשיי קשב. עובדת במשרד החינוך, בהכשרות צוותי חינוך ובקליניקה פרטית.

 
 
 

Finding Refuge, One Moment at a Time: Mindfulness-Based Trauma Recovery for Refugees (MBTR-R)

המרצה: פרופ' עמית ברנשטיין

תיאור ההרצאה

More than 100 million people – forcibly displaced by conflict, persecution and natural disaster – seek sanctuary while struggling with trauma, loss, and stress. In this lecture, I will share the story of my group’s efforts to ally with, study and help care for the East African asylum-seeker community in Israel over the past decade. I will focus on the development and study of Mindfulness-Based Trauma Recovery for Refugees (MBTR-R) – a mindfulness- and compassion-based intervention that is trauma-sensitive and socio-culturally-adapted for refugees. I will share how this work led to the Moments of Refuge Project – a science-based social impact initiative dedicated to restorative social justice and mental health among forcibly displaced people. I will reflect on the transformative potential of mindfulness and compassion training to help refugees cultivate moments of inner refuge and safety, and thereby, initiate a process of recovery and healing. I will furthermore explore how the clinical and contemplative science community may work to promote social justice and human rights for refugees and other forcibly displaced people.

על המרצה

Professor Bernstein Amit – Professor of Psychology, Director of the Observing Minds Lab and the Moments of Refuge Project, at the University of Haifa. My group studies how mental health is influenced by internally-directed cognition or the ways in which we process, experience and respond to our internal states, and in turn, how mindfulness practices may be used to therapeutically impact such processes.

 
 
 
 

המרצה: ד"ר עודד ארבל

תיאור ההרצאה

בעוד החשיבות של המימד הגופני בטיפול בטראומה ידועה ונחשבת למוסכמת בקרב מטפלים, ובמיוחד במסגרת טיפול מבוסס חוויה, בפועל, הבאת תשומת הלב אל הרגע הזה ואל הגוף עלולה להיות מאתגרת ביותר בקרב ניצולות תקיפה מינית והתעללות ממושכת, במיוחד בילדות. לעיתים מיקוד תשומת הלב בגוף מעלה תחושות קשות, מגביר את המתח ומוציא את המטופלות מחוץ לחלון העוררות לעבר מחוזות של ניתוק או עירור יתר. במסגרת ההרצאה נביא מהניסיון בטיפול באוכלוסייה זו, במסגרת היחידה לטיפול יום במרכז לברה"נ באר שבע ומטיפולים פרטניים.

על המרצה

ד"ר עודד ארבל – פסיכיאטר מומחה, פסיכותרפיסט. מנהל היחידה לטיפול יום ״גבים״ העוסקת בטיפול אינטנסיבי כוללני בטראומה מינית ואחרת ומצבי משבר. מנהל ומייסד מרפאת המיינדפולנס של המרכז לברה"נ באר שבע, מנהל המרפאה לטיפול בדיכאון עמיד בעזרת אסקטמין. עוסק גם במחקר ובהוראה בתחומים הקשורים בממשקי זן בודהיזם ופסיכולוגיה וטיפול בחומרים פסיכדליים. התערבויות קליניות מבוססות מיינדפולנס במצבי משבר וטראומה מורכבת.

 
 
 
 

על הסדנאות והמרצים

הסדנאות תתקיימנה בין השעות 12:45-14:00

המרצה: גיל אשד

תיאור הסדנה

בסדנה נבחן באופן התנסותי ותיאורטי את הקשר שבין כאב, טראומה ותודעה. מה קורה לתודעה כאשר ישנה חוויה של כאב מתמשך ומה יכול להשתנות בחוויית הכאב כאשר מביאים אליה אופנים שונים של תשומת לב?

על המרצה

גיל אשד – מורה למיינדפולנס עבור קהלים מגוונים – ילדים, מבוגרים ואוכלוסיות מיוחדות. מעביר בשלוש השנים האחרונות את הקורס 'מים חיים' המשלב מיינדפולנס והידרותרפיה עבור א.נשים עם כאב כרוני בעוטף עזה.

המרצות: ד"ר קרן ריינר נוי ונוגה גבע

תיאור הסדנה

שירי מיינדפולנס לילדים, בעקבות האלבום וספר השירים "רגע שלי" מאת קרן נוי ונוגה גבע. בסדנה נציג ונחווה חלק מהפרויקט, המבוסס על שירים המביאים לידי ביטוי את רוח המיינדפולנס ואת העקרונות העומדים בבסיס תרגול הגישה, בשפה נגישה וסוחפת עבור הילדים. השירים מאפשרים היכרות עם דרכי התמודדות, פיתוח החוסן ואף משמשים כאמצעי ישיר לתרגול והטמעה של שפת המיינדפולנס – האיכות המיטיבה של שהיה ברגע, הקשבה וחמלה.

על המרצות

ד"ר קרן ריינר נוי – פסיכולוגית קלינית מומחית, ומנהלת מרכז מיינדפולנס בשירות הפסיכולוגי שער הנגב. קרן פיתחה תוכניות רבות המבוססות על עקרונות המיינדפולנס לקהילה, ובסביבות החינוכיות השונות מתוך חזון להעשיר את הקהילה בכלים לוויסות עצמי, הקשבה והכלה של מצבי מציאות משתנים ומורכבים.

נוגה גבע – מוסיקאית ויוצרת, תרפיסטית במוסיקה, מורה ומרצה למוסיקה בגיל הרך ובעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים. נוגה היא יוצרת אשר הפיקה מספר דיסקים מוצלחים ופופולרים מאוד המיועדים לילדים. כחלק מהכשרתה ותפיסת עולמה, נוגה משלבת בשיריה עבודה רגשית עדינה וחשובה, המאפשרת לילדים ולצוותים חינוכיים המלווים אותם, להיעזר במוסיקה ככלי רב ערך להיכרות עם עולם הרגש, ומציאת דרכי התמודדות שונות עם מצבים רגשיים שונים.

המרצה: דוד לב

תיאור הסדנה

במיינדפונלס, הגוף הוא הבסיס לנוכחות שלנו ברגע הזה. בעיתות משבר הגוף לעתים 'ננעל' ומתכווץ. בסדנה נתרגל כיצד להתקרב אל הגוף שלנו ואיך לקרב אדם לגופו שלו באופן מיטיב.

על המרצה

דוד לב – מטפל בתנועה, מתרגל ומלמד מדיטציה ותנועה מעל 20 שנה. מלווה רוחני מוסמך – ליווי משפחות ויחידים בהתמודדות מול משברי החיים והמוות. מנחה בכיר ב 'גישה המוטיבציונית' – מכשיר צוותים רפואיים ומטפלים בתקשורת יעילה להצלחה בשינויים התנהגותיים אצל מטופלים.

המרצה: נעה רוטמן

תיאור הסדנה

בסדנה נעמיק במאפיינים הייחודיים של התערבויות מבוססות מיינדפולנס המיועדות למתמודדים עם הפרעות נפשיות מורכבות. נדון ברציונל התאורטי שבבסיסן תוך התנסות חווייתית ומתן כלים לניהול טיפול קבוצתי מבוסס מיינדפולנס. נבחן מקרוב את האתגרים שבדרך ואת הפוטנציאל המרפא הייחודי שמיינדפולנס מציע לסובלים מהפרעות אלה.

על המרצה

נעה רוטמן – עובדת סוציאלית קלינית (MSW), פסיכותרפיסטית ומנחת קבוצות מיינדפולנס טיפוליות.

 

המרצה: ליזי שוסטר

תיאור הסדנה

בסדנה נכיר ונלמד כיצד ניתן לטפח תשומת לב קשובה בקרב ילדים בעזרת יצירתיות, משחקיות ודמיון. בסדנה נתנסה בתרגילים ומשחקים המעודדים איכויות שונות של מיינדפולנס: תשומת לב קשובה, מודעות, ויסות והרגעה, ואיכויות בינאישיות כמו אמפטיה, הקשבה, וטוב לב אוהב. נבין כיצד כל אלה רלוונטיים לשגרת היום יום ולמצבים של איום בהם יש ועוצמות רגשיות לא נעימות כגון חוסר ודאות, חוסר אונים ועוד.

על המרצה

ליזי שוסטר – בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, מומחית בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) לילדים ומתבגרים, מומחית בטיפול בטראומה, מנחת מיינדפולנס למבוגרים, ולילדים.

 

המרצה: טל צמרת

תיאור הסדנה

סדנה חווייתית המאפשרת הצצה לאופן בו ניתן להנגיש את עקרונות המיינדפולנס בעבודה עם הגיל הרך. בסדנה נתנסה בכלים מתוך התוכנית "קשב וקשיבות" הפועלת בעוטף עזה מזה 8 שנים. כיצד מסבירים לילדים צעירים מהו מיינדפולנס? ומהי תשומת לב? וכיצד המבוגרים בעולמו של הילד יכולים לתמוך בתהליך הפנמה משמעותי של שפת המיינדפולנס? כל זאת בסדנה.

על המרצה

טל צמרת – מורה לחינוך מיוחד. מתמחה בלקויות למידה והפרעות קשב, ובעבודה עם נוער בסיכון ופגועי נפש. מנחת סדנאות מיינדפולנס לילדים, נוער, וצוותי חינוך.

 
 

הרשמה ובחירת סדנה

*שימו לב: ההרשמה מותנית בתשלום

הרשמה בעלות של 160 ₪

לפרטים נוספים » 051-2266275