כך תכינו את ילדיכם / ילדתכם לכיתה א'

1.

שחקו עם ילדכם משחקי קופסא: הילד ילמד להתמיד במטלה, לרכז את הקשב, למנות ולחשב (במשחקי קובייה ומסלול), לקבל הפסד וניצחון. (הצעות למשחקים: שלוף משחק, תפוס נוצה, דמקה, משחקי זיכרון ועוד רבים).

2.

הכינו טבלה שמסכמת את התוצאות של משחק כדורגל או כדורסל. הילד יתאמן בכתיבת שמות המשחקים ובכתיבת מספרים.

3.

שחקו משחקי העתקת דגם ואתגר. הילד ילמד להתארגן במרחב השולחן, להתמודד עם אתגר ועם רמת קושי עולה, לבקש עזרה ולקבל הכוונה. (הצעות למשחקים: "הטירה", "נסיך ונסיכה", "בת הים", "שעת שיא" וכדומה).

4.

שחקו עם הילד ב"חנות" ותנו לו לכתוב את שמות המוצרים ומחירם על פתקיות ומטבעות. תנו לו לכתוב איך שהוא מבין, בעזרת אותיות שכבר מכיר את צלילן. הילד ילמד צרוף אותיות למילים, כתיבה במרחב קטן, משמעות המספרים.

5.

תנו לילד הוראות עם מספר שלבים: "לך לחדר ותביא נעליים, בדרך תזרוק את החולצה לכביסה". הילד ילמד לזכור הוראות מורכבות. הוסיפו שלבים כפי יכולתו של הילד.

6.

הכניסו את הציוד לתיק בי"ס ולקלמר ביחד עם הילד. תכננו ביחד איתו לאן להכניס את החפצים כך שיהיה לו קל למצוא אותם.

7.

שחקו עם הילד משחקי ניחוש בקלמר: להוציא מהקלמר חפצים רק באמצעות מישוש לפי הוראה שלכם. או להוציא על פי צליל פותח (משהו שמתחיל ב"מיס"). הילד ילמד להוציא את החפצים ביעילות מהקלמר ויפתח מודעות פונולוגית.

8.

שחקו עם הילד משחקי זיכרון עם החפצים בקלמר: מניחים את החפצים בשורה, הילד עוצם עיניים וההורה מעלים חפץ אחד. הילד צריך לנחש מה נעלם. או לשנות את סדר החפצים והילד צריך להחזיר לסדר הנכון. הילד יחזק את הזיכרון ויכיר את החפצים שבקלמר.

9.

תנו לילד לפתוח ולסגור את רוכסני התיק והקלמר ולהוציא מהם את החפצים. הילד יכיר ויתרגל את השימוש בהם.

10.

תנו לילד להתאמן בכתיבה, חידוד ובמחיקה עם מחברת והכלים שכבר מיועדים לשימוש בבית הספר. שימו לב אם השימוש בהם נוח לילד ואם יש משהו שצריך להתאים לו.

11.

עודדו את הילד לסקרנות וחקירה, כך ילמד דרכים מגוונות של למידה ופתרון בעיות.

12.

למדו והדגימו גמישות: הילד ילמד להסתדר במציאות משתנה ולהתאים עצמו לדרישות השעה.

13.

וכמובן – לא לשכוח לצאת מהבית, לטייל, לשחק ולהפעיל את הגוף. הילד יפתח בטחון בגוף ויכיר את יכולותיו דרך התנועה.

בהצלחה בכיתה א'!