התקשרו: 077-9802751 | 077-9802704

מיומנויות חברתיות

מהי קבוצה לשיפור מיומנויות חברתיות?

הקבוצה לשיפור מיומנויות חברתיות שמתקיימת אצלנו במרכז היא קבוצה ייחודית שעובדת על חיזוק היכולות בתחום החברתי, בניית הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות בהקשר החברתי והיא עוזרת ברכישה של דרכי התמודדות חדשות.

הורים רבים מוטרדים היום מכך שילדיהם מבלים שעות רבות מול מסכים ורוב התקשורת החברתית שלהם גם היא דרך מסך. הקבוצה הוקמה לפני כ- 4 שנים בכדי לענות על הצורך של עזרה בשיפור מיומנות חשובה זאת. הקבוצה היא קבוצה טיפולית והיא יחידה מסוגה באזור הדרום.

מנחי הקבוצה הם שני פסיכולוגים שמתבוננים על הילד/ה בסיטואציה חברתית, מזהים את נקודות החולשה והקושי ועובדים עליהם באותו הרגע.

הקבוצה מתאימה לכל ילד, אשר לעיתים חווה קושי במרחב החברתי וזקוק לחיזוק הביטחון העצמי בתחום הזה, אם אתם מרגישים שהילד שלכם חווה מהקשיים הבאים, הקבוצה עשויה להתאים לו:

  • מתקשה להשתלב בחברה
  • רוצה להשתלב ולא יודע איך / מנסה להשתלב בדרכים לא מתאימות שמובילות לפגיעה שלו.
  • מתקשה להבין מצבים.
  • מתקשה ליצור ולשמר חברויות.
  • מה עושים בקבוצה?
  • הקבוצה היא בעצם זירה שבה פוגשים מצבים אמיתיים שקורים ביומיום ובדרך כלל מעוררים אצל ילדים קושי, ומצד שני זהו מקום מוגן ובטוח שבו הילדים מעזים לנסות, ליזום ולהתמודד עם הדברים באופן משחקי וכיפי ועובדים על הקשיים החברתיים בזמן אמת.

    לאיזה גיל הקבוצה מיועדת?
    יש לנו ארבע קבוצות: לילדי כיתות ב'-ג' | ד'-ו' | ז'-ט' | ט'-יא'

    על מה עובדים בקבוצה?

    העלאת הביטחון העצמי והדימוי העצמי – הביטחון העצמי נבנה בהדרגה בקבוצה והרבה פעמים אחרי תהליך בקבוצה אפשר לראות שזה ניכר במעגלים נוספים כמו בכיתה, בקבוצת החברים ועוד.
     שיפור תחושת המסוגלות של הילד – הילד לומד איך לפעול בזירה החברתית בהכוונת המטפלים ולאט לאט חווה הצלחה בסיטואציות חברתיות וזה מחזק אותו.
    ויסות ההתנהגות והאימפולסיביות – באמצעות תיווך פסיכולוגי הילד מסוגל להסביר מה הוא מרגיש ברגע של קושי, למשל: "נורא כעסתי והייתי צריך להירגע רגע" או "נעלבתי כי הרגשתי שמזלזלים בי" והכי חשוב, מוצא מה עוזר לו להירגע ולהתמודד באותו רגע
    הילד לומד להכיר את עצמו טוב יותר – מה גורם לי לתסכול? מה התגובות האוטומטיות שלי? ואיך הן מכשילות אותי או פוגעות בי? עושים עבודה על הבורות שאני כל הזמן נופל בהם ולומדים איך לפעול אחרת.
    העלאת המודעות העצמית של הילד – להיות מודע יותר למצבים שקורים וללמוד לפרש אחרת את הסיטואציה. למשל: ילד מציע לקבוצה לשחק משחק מסוים ואף אחד לא מגיב אליו — הילד עלול לפרש את ההתעלמות ממנו כ- "לא אוהבים אותי" או "אף אחד לא רוצה לשחק איתי" אבל בקבוצה אנחנו דואגים להציע לו עוד אפשרויות פרשנות וגם מחזקים את הדרך שלו ליזום ולייצר מצבים חיוביים ורצויים כמו, שישחקו איתו. הניסיון שלו בקבוצה מלמד אותו איך כדאי לפעול.
    לרוב אחרי מספר חודשים אפשר להבחין בשינוי אצל הילד, בהתחלה השינוי הוא במודעות של הילד לעצמו ולמצבים איתם הוא מתמודד ובהמשך השינוי מתבטא גם על פני השטח.

***הקבוצה עובדת במודל של 'קבוצת רכבת' – זאת אומרת שהמפגשים מתקיימים באופן רציף למעט הפסקה בקיץ, ז"א שהילדים גדלים יחד עם הקבוצה והתכנית השבועית נבנית בהתאם לצורך של הקבוצה. היתרון של קבוצת רכבת הוא שנוצרת קבוצה חזקה ומגובשת, נרקמות חברויות והתנסויות משמעותיות יחד שיוצרת אוירה מקבלת ומחזקת.

לייעוץ והרשמה לקבוצת מיומנויות חברתיות התקשרו – 077-9802753

כתבה: עדי שהם, פסיכולוגית קלינית, מטפלת בקבוצה למיומנויות חברתיות.